En snöig 2 advent

Glad 2 advent!
Jag hade tänkt mig ett sådär riktigt juligt inlägg idag, men det blir ju sällan som man tänkt sig. Dagen har dock innehållit ljuständning, julkalendern, julgardiner och snö (i massor!). Det var just snön som tog de där timmarna då jag tänkte fixa till det sista, ta kort och fira med en kopp glögg. Istället blev det skottning deluxe av vår gård. Men också firande med årets första julmust, för nu är ALLA gardinstänger uppsatta! Till och med med gardiner (jag bortser just nu från att de flesta måste tas ned igen för att strykas och fållas upp). Men vi var tvungen att få en kik! Lite fler tavlor har också kommit upp idag, och varenda grej gör det så mycket mer hemtrevligt.
 
Trots allt, bjuder på ett litet bildregn från dagen:
 
2 advent
 
Som alltså mestadels innehöll det här, snö. Ser ni granen där ute? Det blev alltså den fina bilden på "resultatet" av granhämtningen. Under snön är den dock, med belysning och allt!! Ska göra ett nytt försök då det inte toksnöar, för den är väldigt fin! 
 
 
Tusen tack momma och moffa för snöskovel och spade!!!
 
Takfönster
 
 Lite mer julstämning har dock kommit upp, bland annat på väggen. Men även lite andra tavlor (äntligen)! Har man väl gjort ett hål så känns inte de andra lika läskiga. Och det går ju alltid att spackla/måla igen om man får lust sen... hehehe.
 
 Sen gjordes allt detta klart,...
 
 ... och lite gardinstångs-skräp blev det allt. 
 
Men resultatet?
 
 Ett av fyra köksfönster, och hela rummet blev så mycket varmare.
 
 Och sen vardagsrummet, som också fått lite gardiner.
 
Hur mysigt? Och där i hörnet kanske julgranen står om ett par veckor? Det är inte längre kvar, ofattbart.
 
Det här får bli dagens och kommande veckors pepp-bild inför uppfållning och strykning. Gardinerna ser alltså ut som hej kom och hjälp mig nedtill (de är för långa). Men det ska ordnas! Fina stjärnan i fina köksfönstret, ska jag skriva fina igen? Nej vi stoppar där.
 
 
Alltså, snart är det jul. Och även om inte det här inlägget blev så juligt som jag tänkt, så har vi haft en superfin dag. Det här med att det inte alltid blir som planerat sker ju rätt ofta ändå, speciellt när jag ska blogga tycker jag. Men jag kände att jag lovat lägga ut lite bilder från dagen, och då vill jag hålla det. Emmeli-bloggen 1-0. Och december är ju inte slut, verkligen inte. Mer bilder från vårt december-hus kommer att få plats. Nu ska det jobbas lite först dock, veckan som kommer är rätt så galen, avslutningstider och konsert-tider. Intensivt och fantastiskt på en och samma gång! Dag för dag, men med samma start; Julkalendern och frukost. Tittar ni på den? Annars är det ett tips!
 
Till sist, en snöig varm kram från både mig och Simon!
Sköt om er, och kör försiktigt i snöyran.
KRAM
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ett tips från moster, fållningsband är en väldigt bra uppfinning. 🤗

Svar: Tack för tipset! Inhandlat idag :)
Emmeli Jonsson

Kommentera här: